چگونه بیش از بار روی یک DVD یا CD رایت کنیم؟
تاريخ : دو شنبه 29 تير 1394برچسب:, | 9:5 قبل از ظهر | نویسنده : M.M.N.Z

چگونه بیش از بار روی یک DVD یا CD رایت کنیم؟dvd-3

با استفاده از این ترفند، شما می‌توانید با کمک نرم‌افزار Nero، چند بار از دی وی دی یا سی دی خود برای رایت مجدد اطلاعاتتان استفاده نمایید.

 

ما برای این آموزش از برنامه Nero Burning Rom استفاده می کنیم. این برنامه در نسخه های سبک شده یا نسخه های پرتابل Nero وجود دارند و برای استفاده از آن لازم نیست مجموعه نرم افزاری پر حجم نرو را نصب کنبد.

ما قصد داریم تنظیمات Nero را طوری انجام دهیم که انتهای دیسک شما بسته نشود؛ تا بتوانید در آینده از قسمت خالی دیسک برای رایت مجدد استفاده کنید. پس برای این کار لازم است از میان برنامه‌های نصب شده نرو که در بالا عنوان کردیم، گزینه را اجرا نمایید

 

نکته: این برنامه دارای سربرگ های متعددی است که در آینده به طور کامل در باره آنها توضیح خواهیم داد. ولی در اینجا می‌خواهیم نحوه باز گذاشتن انتهای دیسک و ایجاد شرایط برای رایت مجدد روی آن را توضیح دهیم.

پس از اجرای نرم‌افزار، و انتخاب نوع دیسک در کادر سمت راست، به سربرگ «Multisession» بروید.

در قسمت بالای این سربرگ، سه گزینه مشاهده می‌شوند که با استفاده از آنها می‌توانید انتهای دیسک را باز نگه‌دارید و یا روی دیسکی که انتهایش بسی ته نشده، رایت کنید. در ادامه با کاربرد این گزینه‌ها آشنا می‌شوید:

Start Multisession disc: برای اینکه انتهای دیسک DVD یا CD خودتان را باز بگزارید تا در آینده بتوانید مجدداً روی آن رایت کنید، تیک این گزینه را بزنید.

گزینه ی مورد نظر ما همین گزینه می باشد. شما می توانید با تیک زدن این گزینه، انتهای دیسک را باز بگذارید تا بتوانید در صورت نیاز مجددا برای رایت از آن استفاده کنید.

Continue multisession discدرصورتی‌که قبلاً دیسک خود را رایت کرده‌اید و انتهای آن را باز گذاشته‌اید، برای رایت مجدد روی آن باید این گزینه را فعال نمایید.

No multisession (Nero Discspan is possible): اگر می‌خواهید انتهای دیسک را ببندید، این گزینه را فعال کنید. در صورت انتخاب این گزینه -که به طور پیش‌فرض فعال است- دیگر امکان رایت مجدد روی دیسک را ندارید و شما عملا نمی توانید برای دفعات بعدی از آن به عنوان دیسک خام استفاده کنید.

 

نکته: در آموزش بعدی مربوط به نرم افزارهای مدیریت CD/DVD، جدیدترین نسخه ی نرم‌افزار Nero را معرفی می‌کنیم و تمام گزینه های آن را همراه با کاربردشان توضیح خواهیم داد.

اگر در مورد این نرم‌افزار و همچنین آموزشی که در بالا قراردادیم، سؤال یا مشکلی دارید، در قسمت نظر دهی مطرح نمایید یا آن را به ایمیلمان بفرستید تا در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخ برای شما ارسال شود. یا در صورتی که سوال شما جنبه ی عمومی داشته باشد، جواب آن را در غالب آموزشی جداگانه در سایت قرار می دهیم.


برای دانلود فایل PDF این آموزش، روی لینک زیر کلیک نمایید:

دانلود

دانلود

لینک کمکی

دانلود

دانلود

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: